ШҚО білім беру ұйымдарында екі жүзден астам бұзушылық анықталды
Өңірде балаларды оқыту сапасын мұқият қадағалайды. Алайда, тексерулердің бірі оқу орындарында білім алу процесінде әр түрлі бұзушылықтар бар екенін көрсетті.
Шығыс Қазақстан облысының Білім саласындағы сапаны қамтамасыз ету департаменті өңірдегі 35 білім беру ұйымына бару арқылы профилактикалық бақылау жүргізді. Нәтижесінде барлық ұйымдарда бұзушылықтар анықталды. Бұл туралы баспасөз конференциясы барысында жоғарыда аталған ведомствоның білім сапасын сырттай бағалау бөлімінің басшысы Ботагөз Райымбекова айтып берді. Ол профилактикалық бақылау мектепке дейінгі тәрбие және оқыту ұйымдарында, бастауыш, негізгі орта және жалпы орта білім берудің жалпы білім беретін оқу бағдарламалары бар мектептерде, сондай-ақ, техникалық және кәсіптік орта білімнен кейінгі білім беру ұйымдарында білім беру жүйесін мемлекеттік бақылау саласында жүргізілетінін атап өтті.
Ағымдағы жылдың бірінші жартыжылдығында оқу мекемелерінде барлығы 229 бұзушылық анықталды. Оның ішінде 98 - өрескел, 51 - елеулі, 80 - болмашы.
Мектепке дейінгі тәрбие мен оқытудың бірнеше ұйымдарында педагогтар ұлттық білім беру деректер базасын дұрыс толтырмады. Нормативтік құжаттарды дұрыс жүргізбеді. Сонымен қатар, балалардың сабақтарына бөлінген уақыт ұзақтығының нормасына сәйкес еместігі анықталды. Бір ұйымда мектепке дейінгі топтардың толымдылығы бойынша санитарлық-эпидемиологиялық талаптар бұзылды. Топтағы балалар саны 25-тен асты. Басқа да мәселелер бар-кейбір мектепке дейінгі мекемелерде тиісті білімі жоқ адамдар педагогикалық қызметпен айналысуға жіберілді. Мектепке дейінгі даярлық тәрбиешілері мектепке дейінгі оқыту бойынша біліктілікті арттыру курстарынан уақтылы өтпейді. Олардың кейбіреулері жеке даму карталарын дұрыс жасамайды. Балалардың даму динамикасын белгілемейді.
Тексеру нәтижесінде, бірнеше мектепке дейінгі ұйымдарда балалардың өмірін қорғауды және денсаулығын нығайтуды, оларды әлеуметтендіруді қамтамасыз ететін пәндік-кеңістіктік даму ортасы дұрыс ұйымдастырылмаған. Педагогикалық кеңестерде мектепке дейінгі тәрбие қызметі мүлдем қарастырылмайды. Ал ата-аналармен жұмыс нашар ұйымдастырылған. Яғни, ата-аналармен балаларды тәрбиелеу және дамыту мәселелері бойынша консультациялар өткізуді растайтын материалдар жоқ. Консультациялар журналы жүргізілмейді.
Тексерілетін мектептерде нақты мәліметтер ұлттық білім беру деректер базасындағы ақпаратпен сәйкес келмейтіндігі анықталды. Сондай-ақ, мектеп журналдарында және жүйеде көрсетілген деректер әртүрлі Kundelik.kz, оны мұғалімдер үнемі қолданады. Мектеп журналдарын толтыру кезінде оқушылардың паспорттық деректерін жазуда көптеген қателіктер жіберіледі. Ал кестедегі пәндердің атаулары оқу жұмыс жоспарларындағы оқу пәндерінің атауларына сәйкес келмейді. Сонымен қатар, білім беру саласындағы сапаны қамтамасыз ету департаменті үйде оқыту өте нашар ұйымдастырылғанын анықтады. Ерекше білім берілуіне қажеттілігі бар балалар үшін жеке жұмыс жоспарлары жоқ. Негізгі орта және жалпы орта білім туралы аттестаттар беру кітаптарын толтыруда қателер анықталды. Кейбір мұғалімдер білім туралы дипломдарда көрсетілген мамандықтарға сәйкес келмейтін пәндерді жүргізеді. Курстық даярлықтан өткені туралы сертификаттары жоқ. Мысалы, мектептердің бірінде алғашқы әскери және техникалық дайындық пәнін бейнелеу өнері және сызу мұғалімі жүргізеді. Ал басқа мектепте мұғалім "клуб қызметкері, көркемөнерпаздар жетекшісі, хореограф" дипломымен көркем еңбек сабағын жүргізеді. Тағы бір ұйымда математика мұғалімі балаларға көркем еңбек сабағын үйретеді, ал дене шынықтыру мұғалімі АӘД, орыс тілі мен әдебиетін жоғары сыныптарда бастауыш сынып мұғалімі жүргізеді. Сонымен қатар, кейбір мұғалімдер өз пәні бойынша біліктілікті арттыру курстарынан уақтылы өтпеген. Мектептерде бейнебақылау жүйесі стандартқа сәйкес келмейді.
Техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдарында оқу жұмыс жоспарларын дұрыс құрастырмау бойынша бұзушылықтар анықталды. Олардың кейбіреулеріне шын мәнінде оқытпайтын біліктіліктер бойынша модульдер енгізілді. Бұдан басқа, тиісті бейін бойынша бес жыл ішінде кемінде 180 сағат көлемінде педагогтердің біліктілігін арттыру қамтамасыз етілмеген. Колледждердің бірінде техникалық және кәсіптік білім беру ұйымдары қызметінің үлгілік қағидаларының талаптарына сәйкес өндірістік оқыту шеберлерінің тағылымдамадан өтуін қамтамасыз етпеді. Бірнеше білім беру ұйымдарында педагогикалық этика бойынша кеңестер құрылмаған. Мекемелердің бірі қажетті оқу-әдістемелік әдебиеттермен толық қамтамасыз етілмеген. Бейнебақылау жүйесі стандартты талаптарға жауап бермейді.
Ботагөз Райымбекова атап өткендей, барлық білім беру ұйымдары бұзушылықтарды түзету мерзімдері көрсетілген нұсқамалар алды.