Өңірдегі халықаралық шеберхана дамуы, ынтымақтастық, алдағы жоспар
9 желтоқсанда Шығыс Қазақстан облысында Лу Бань шеберханасының жұмыс істей бастағанына бір жыл толады. Осы бір жыл ішінде шеберхана қалай дамыды? Оқу процесі қалай өтті, оқытушыларды қандай өзгерістер болды? Студенттер мен оқытушылар тарапынан қандай кері байланыс бар? сынды сауалдарға Altainews.kz редакциясына Д.Серікбаев атындағы ШҚТУ ректоры С.Рахметуллина жауап берді.
- 9 желтоқсанда ШҚТУ базасында Лу Бань шеберханасының ашылуының бір жылдығы болады. 2023 жылдың 9 желтоқсан күні Лу Бань шеберханасының салтанаты өтті ашылу, оған Қазақстан Республикасы Ғылым және жоғары білім министрі Саясат Нұрбек, Шығыс Қазақстан облысының әкімі Ермек Көшербаев, Қытай Халық Республикасының Қазақстан Республикасындағы Төтенше және Өкілетті Елшісі Чжан Сяо және Тяньцзинь қаласы Халықтық үкіметінің вице-мэрі Чжан Линь қатысты. Сондай-ақ Қазақстан Республикасының Президенті Қасым-Жомарт Тоқаевтың 2024 жылы ақпан айында шеберханаға сапары жоспарланып, Президент шеберхананың қызметін жоғары бағалап, Қазақстанның басқа аймақтарында Лу Бань шеберханаларын ашу туралы тапсырма бергенін ерекше атап өту керек.
Қазіргі уақытта Лу Бань шеберханасында 400-ге жуық студент пен магистрант «Көлік, көлік техникасы және технологиялар», «Тасымалдауды, қозғалысты ұйымдастыру және көлікті пайдалану». білім беру бағдарламалары бойынша оқуда.
2024 жылы «Көліктік машина жасаудағы смарт технологиялар мен жасанды интеллект» жаңа инновациялық білім беру бағдарламасы (бакалавриат) «Ақпараттық технологиялар» мамандығы бойынша ГОП В057 аясында құрылды. Осы бағдарламаға 2024-2025 оқу жылына 24 студент қабылданды.
«6В06107 «Көліктік машина жасаудағы смарт технологиялар мен жасанды интеллект» білім беру бағдарламасының оқу жоспарына келесі пәндерді оқу кіреді: «Көліктегі Smart технологиялардың негіздері», «Компьютерлік көру жүйелері», «Автокөліктердің трансмиссиясын басқарудың интеллектуалдық жүйелері», «ADAS және жол қозғалысындағы интеллектуалдық технологиялар», «Автокөлік қауіпсіздігі жүйесінде жасанды интеллект», бұл пәндер студенттерде келесі кәсіби құзыреттілікті қалыптастыруға бағытталған: «Қоршаған ортаны тану қабілеті, навигациялық құрал-жабдықтар көмегімен орнын анықтау, ең тиімді маршрутты құрастыру, электромобильдің қауіпсіз қозғалыс режимін жоспарлау және жүзеге асыру үшін жасанды интеллектті қолдану».
Бұл кезеңде оқыту жүйесінде де өзгерістер орын алды – Engineering Practice Innovation Project (EPIP) деген практикалық бағыттағы оқыту моделі енгізілді.
Лу Бань шеберханасы Халықаралық жоба аясында 2023 және 2024 жылдары 15 оқытушы, магистрант және ШҚТУ инженерлері Қытайда Тяньцзинь кәсіби институтында интеллектуалды желілік автокөліктер, электромобильдер қызметі және автокөліктердегі SMART технологияларды зерттеу бойынша тәжірибеден өтті. Студенттерге өндіріс кәсіпорындарынан заманауи жабдықта оқыту мүмкіндігі берілді.
Студенттер қазіргі заманғы жабдықта оқығандарына қуанышты екенін айтады, ал оқытушылар өздерінің біліктіліктерін жаңартып, сұранысқа ие және маңызды салада білімдерін арттыру мүмкіндігіне риза.
- Қазіргі таңда Қазақстанда қандай техникалық мамандарға сұраныс жоғары? Лу Бань шеберханасының білім беру моделі Қазақстандағы дәстүрлі техникалық білімнен қандай ерекшеліктері бар?
- Қазақстан Республикасында инженер, IT-маманы, логист және басқа да мамандықтар сұранысқа ие. Ең жоғарғы орындарда өнеркәсіптік өндіріс саласымен байланысты инженерлік мамандықтар тұр. Көлік, құрылыс, технологиялық машиналар мен техникалар, машинажасау салаларында мамандарға сұраныс жоғары. Мамандандырулар арасында – конструктор-инженер, жобалаушы-инженер, құрылыс инженері, тау-кен инженері, электроншы-инженер, экологиялық инженер сияқты мамандықтар бар.
Қазақстанда жоғары білімді техникалық мамандарды даярлау XX ғасырдың екінші жартысында қалыптасқан өз дәстүрлеріне ие. Бұл дәстүрлер жоғары оқу орындары мен өндіріс арасындағы тығыз интеграцияны қамтыды. Бүгінгі күнге дейін мамандарды мақсатты түрде даярлау және олардың жұмыс орындарына орталықтандырылған жүйе арқылы тарату жүзеге асырылуда. Жоғары кәсіби білім беру жүйесі жаңа реалияларға бейімделді. Еңбек нарығы мен жұмыс күші саласындағы ең өзекті трендтер ескеріледі, біз әлемдік ғылым дамуымен қатар қадам басудамыз. Біздің мамандарымыздың бәсекеге қабілеттілігін қамтамасыз ету үшін барлық қажетті шаралар қабылдануда. Сондықтан Д. Серікбаев атындағы Шығыс Қазақстан техникалық университетінде Лу Бань шеберханасының ашылуы – бұл жоғары білікті мамандарды көлік саласында даярлауды едәуір толықтыратын заңды қадам болып табылады. Лу Бань шеберханасының арқасында біздің университетімізде көлік саласындағы алдыңғы қатарлы смарт-технологиялар мен электрлік және гибридті көліктердің жаңа конструкцияларымен танысу мүмкіндігі пайда болды. Лу Бань шеберханасының білім беру моделі EPIP стандарттар жүйесіне негізделген, оның принциптері CDIO стандарттар жүйесімен үндеседі. Бұл стандарттар жүйесін біздің университетте оқып-үйренуге ерекше көңіл бөлінеді. Лу Бань шеберханасындағы оқу платформаларының жоғары практикалық бағыттылығы ерекше атап өтуге тұрарлық. Сондықтан Лу Бань шеберханасының білім беру моделі Қазақстандағы техникалық білім беру саласындағы жаңа кезең болып табылады.
- Шеберхана студенттері жұмысқа орналасуда және ғылыми зерттеулерде қандай жеңілдіктер алады?
Олар электроприводты жаңа техникамен жұмыс істеу, автономды көліктердің жоғары технологиялық басқару жүйелерін игеру бойынша практикалық дағдылар мен қабілеттерді меңгерді. Осылайша, Лу Бань шеберханасында кәсіби даярлықтан өткен студенттер жұмыспен қамту және ғылыми зерттеулер саласында артықшылықтарға ие болды. Әсіресе, біздің студенттерімізге жұмыс істеп тұрған бизнестің өкілдері қызығушылық танытты. Олардың артықшылығын көрген Қазақстандағы автокөлік зауыттары ШҚТУ Д. Серікбаев атындағы университетпен серіктестік келісімдер жасасты. Олардың арасында ТОО «Astana Motors», ТОО «Allur Auto» бар. 2024 жылғы қыркүйек айынан бастап үшінші және соңғы курстың бір бөлігі студенттері дуальды оқытуға көшіп, ТОО «Allur Auto» (Қостанай қаласы) автокөлік құрастыру өндірісінде жұмыс істей бастады, кейіннен тұрақты жұмысқа орналасу мүмкіндігімен. Усть-Каменогорск қаласында қалған студенттер Шығыс Қазақстандағы кәсіпорындарда жұмысқа орналасу перспективаларына ие. Олардың қатарында өңірдің металлургиялық комбинаттарының көлік цехтары, сондай-ақ «Казминералс» сияқты тау-кен компаниялары бар. Ең жақсы дайындалған студенттер ШҚТУ магистратурасы мен докторантурасында оқуын жалғастыруға және ғылыми зерттеулер мен тәжірибелік-конструкторлық жұмыстар жүргізуге бағытталған. Бұл ШҚТУ-дың ғылыми-техникалық және технологиялық әлеуетін, оның ішінде Лу Бань шеберханасының озық базасын пайдаланбай мүмкін болмас еді.
- Шеберхана жергілікті қажеттіліктерге негізделген жоғары білікті мамандарды шығару үшін оқу жоспарларын, бағдарламаларын және техникалық ресурстарды қалай бейімдейді?Лу Бань шеберханасы жобасы бойынша ынтымақтастық екі жылдан астам уақыт бойы жалғасып келеді. Осы уақыт аралығында «Транспорт, транспорттық техника және технологиялар» және «Жүк тасымалы, қозғалыс пен көлік эксплуатациясын ұйымдастыру» бакалавриат білім беру бағдарламалары жаңартылды, бұл Лу Бань шеберханасының жоғары технологиялық базасы ұсынған мүмкіндіктерді ескере отырып жасалды. Лу Бань шеберханасының заманауи қозғалыс қауіпсіздігі смарт-технологиялары мен автономды ұшқышсыз жүйелері жаңа «Смарт технологиялар мен жасанды интеллект транспорттық машинажасау саласында» және «Инновациялық технологиялар тау-кен машинажасау саласында» атты білім беру курстарының негізіне айналды. Бұл бағдарламалар өңірдегі еңбек нарығында сұранысқа ие болатын озық ұшқышсыз технологиялар мен жасанды интеллектіні қолдануға бағытталған. Бұл өңірдің металлургия және тау-кен өндірісі сияқты негізгі салалардың даму бағытымен тікелей байланысты. - Қазір Лу Бань цехының екінші кезегінің құрылысы жүріп жатыр. Жоба болашақта қалай дамиды? Семинардың ауқымы мен ықпалы кеңейген сайын студенттерді қабылдауға қызығушылық тенденциясын қалай бағалайсыз? (Шеберхананың студенттер үшін тартымды тұстары бір жылда артты ма?) - Лубань шеберханасы бағдарламалау, смарт құрылғыларды жобалау, қозғалыс қауіпсіздігі смарт-технологиялары және автономды ұшқышсыз аппараттар технологиялары сияқты өзекті дағдыларға бағытталған жаңа курстар енгізді. Бұл практикалық және өзекті білімдерге қызығушылық танытқан көптеген талапкерлерді тартты. Лубань шеберханасының білім беру бағдарламаларына талапкерлердің қызығушылығы артты, сондықтан биыл біз студенттерді екі есе көп қабылдадық, олардың арасында Нигерия, Моңғолия, Ресей және Беларусь сияқты шетелдерден келген өкілдер де бар.
Сонымен қатар, Лу Бань шеберханасының жалғасы ретінде Д. Серікбаев атындағы Шығыс Қазақстан техникалық университеті мен Тяньцзинь кәсіби институты және CATARC Intelligent and Connected Technology Co., Ltd. арасында жасалған Келісім негізінде «SMART Driving Technology» автомобильдік интеллектуалды технологияларын қолдану және жетілдіру жөніндегі Қазақстандық инженерлік орталық құрылуда деп атап өткім келеді.
Қазіргі уақытта SMART Driving Technology нысанын салу бойынша жұмыс жүргізілуде, ал Қытай Халық Республикасынан серіктестер 6 электромобиль береді, олардың екеуі ұшқышсыз көліктер, жалпы сомасы шамамен 3 миллион юань болады.
Орталық автокөлік жүйелерін жетілдіруге арналған алдыңғы қатарлы технологияларды әзірлеуге және енгізуге бағытталады, мысалы, автономды жүргізу жүйелері, жүргізушіні интеллектуалды көмекшілермен қамтамасыз ету және көлік саласындағы басқа да инновациялық шешімдер.
Орталық базасында ғылыми зерттеулер жүргізу, интеллектуалды жүйелер технологияларын оқыту, техникалық мамандардың біліктілігін арттыру курстарын ұйымдастыру, сондай-ақ Қазақстан мен Орталық Азияда интеллектуалды жүйелер технологияларын қолдану мен ілгерілетуге көмек көрсету жоспарлануда.
- Алғашқы Лу Бань шеберханасы жақсы нәтижелерге қол жеткізді, ал екіншісі, Астана қаласында, дайындық кезеңінде. Сіздің ойыңызша, шеберхананың білім беру моделі Қазақстандағы кәсіби білім беру саласына қалай әсер етеді? Бұл модель қазақстандық жастар үшін қандай жаңа мүмкіндіктер ашады?
- Қазіргі уақытта ШҚТУ Қазақстандағы инженерлік білім беру моделін КазҰТЗУ атындағы Қ. Сәтпаев университетімен бірге пилоттық режимде әзірлеуде. Біз практикалық бағыттағы EPIP оқыту моделін Қазақстанның инженерлік білім беру моделіне енгізудеміз, бұл, сөзсіз, білікті кадрлар даярлауға оң әсерін тигізеді.
Лу Бань шеберханасы жоғары білікті мамандардың дамуына ықпал ететін тәжірибе мен білім алмасудың көпіріне айналады.
Лу Бань шеберханасының білім беру моделі теориялық және практикалық оқытуды үйлестіре отырып, студенттерге негізгі білімдермен қатар өз мамандығы бойынша нақты тәжірибе алуға мүмкіндік береді. Бұл инновациялық оқыту әдістерін енгізуге, сонымен қатар өнеркәсіптік серіктестер мен ұйымдармен тығыз ынтымақтастыққа жол ашады:
- Теориялық білімдермен қатар, сала мамандарымен және болашақ жұмыс берушілермен қарым-қатынас жасау мүмкіндігі жаңа мансаптық перспективаларды ашады.
- Білім беру моделі стартап жобаларының элементтерін қамтиды, бұл студенттерге тек оқумен ғана шектелмей, өз жобаларын немесе бизнестерін дамытуға мүмкіндік береді, бұл Қазақстан экономикасының инновациялық дамуына ықпал етеді.
Білім беру саласындағы тереңдетілген ынтымақтастық тек жоғары білікті кадрлар даярлауға ғана емес, жалпы экономиканың дамуына да ықпал етеді. Халықаралық стандарттар бойынша білім алған жас мамандардың көбеюі жаңа технологиялар мен инновацияларды енгізуге ықпал етеді, бұл елдер арасындағы экономикалық ынтымақтастықты нығайтады. Мұндай тәсілдің маңызды ерекшелігі – ол «Бір белдеу, бір жол» бастамасы аясында өте өзекті, себебі бұл бастама инфрақұрылымды, оның ішінде білім беру инфрақұрылымын дамытуға бағытталған және әр түрлі деңгейлерде байланыстарды нығайтуға көмектеседі.
Лу Бань шеберханасы Қазақстанда EPIP (Engineering Practice Innovation Project) стандарттарына сәйкес инженерлерді даярлайтын сертификатталған орталық болып табылады, бұл Қытайдың білім беру технологиялары мен инновациялық оқыту әдістерін енгізуге арналған платформа. Бұл студенттерге тек техникалық салаларда жаңа білім алу ғана емес, сонымен қатар машина жасау, ақпараттық технологиялар, электротехника және басқа да салаларда озық жұмыс әдістерін меңгеруге мүмкіндік береді.
- Кәсіби білім беру экономикалық өсуге, компаниялардың бәсекеге қабілеттілігін арттыруға және жұмыссыздық деңгейін төмендетуге маңызды рөл атқарады. Сіздің ойыңызша, Қазақстан мен Қытай арасындағы кәсіби білім беру саласындағы ынтымақтастықты тереңдетудің қандай артықшылықтары мен маңызы бар?
Біз ШҚТУ-дың Қазақстан мен Қытай арасындағы қатынастарды дамытуға, техникалық білім беруді ілгерілетуге қосқан үлесін атап өткіміз келеді. WTL Кеңесінің ұйымдастыру комитеті 2024 жылы өтетін Дүниежүзілік кәсіби-техникалық білім беру даму конференциясы (2024WVTEDC) аясында WTL Кеңесінің Бірінші Жалпы Ассамблеясында ШҚТУ-ды Дүниежүзілік кәсіби және техникалық білім беру лигасының мүшелігіне қабылдау туралы шақыру жіберді. Нәтижесінде біздің университет 2024 жылдың 21 қарашасында Дүниежүзілік кәсіби және техникалық білім беру лигасының мүшесі болып қабылданып, Лига Кеңесінің толыққанды мүшесі болды.
Ал жалпы, Қазақстан мен Қытай арасындағы кәсіби білім беру саласындағы ынтымақтастықты тереңдетудің бірнеше маңызды артықшылықтары мен маңызы болуы мүмкін:
Білім сапасын арттыру: Бірлескен бағдарламалар мен тәжірибе алмасу Қазақстандағы оқу стандарттарын жақсартуға, сондай-ақ Қытайда қолданылып жүрген жаңа әдістемелер мен технологияларды енгізуге ықпал етуі мүмкін.
Білікті кадрларды даярлау: Бірлескен күш-жігер мамандарды даярлауға әкелуі мүмкін, олар жергілікті және қытай еңбек нарықтарының талаптарына сәйкес келеді. Бұл білім беру жүйесі мен бизнес қажеттіліктері арасындағы алшақтықты қысқартуға ықпал етеді.
Екіжақты қатынастардың дамуы: Ынтымақтастықты тереңдету екі ел арасындағы байланыстарды нығайтады, бұл экономикалық, мәдени және ғылыми байланыстардың дамуына, сондай-ақ өзара инвестициялардың артуына ықпал етеді.
Жұмыссыздық деңгейін төмендету: Сұранысқа ие салаларда мамандарды оқыту және даярлау жаңа салаларда жұмыс орындарын құру арқылы жұмыссыздық деңгейін төмендетуге, әсіресе жастар арасында, көмектеседі.
Инновациялар мен технологиялар: Бірлескен зерттеу бастамалары мен жобалар Қазақстанда инновациялық технологияларды енгізуге, әсіресе ақпараттық технологиялар, ауыл шаруашылығы және өндіріс сияқты салаларда ықпал етуі мүмкін.
Бәсекеге қабілеттілікті арттыру: Білікті кадрлар жергілікті компанияларға ұлттық және халықаралық деңгейде бәсекеге қабілетті болуға көмектеседі, бұл өз кезегінде экономикалық өсуге ықпал етеді.
Мәдени алмасу: Білім беру бағдарламалары мәдени алмасуға арналған платформа бола отырып, халықтар арасындағы өзара түсіністік пен ынтымақтастықты арттыруға ықпал етеді.
Еңбек нарығын кеңейту: Дайындалған мамандар тек Қазақстанда ғана емес, сонымен қатар Қытайда да жұмыс істей алады, бұл қазақстандық азаматтарға қытай экономикасына қатысу мүмкіндігін береді.
Осылайша, Қазақстан мен Қытай арасындағы кәсіби білім беру саласындағы ынтымақтастық тұрақты экономикалық дамуға, өмір сүру деңгейін арттыруға және екі елдің бәсекеге қабілеттілігін жоғарылатуға маңызды қадам бола алады.
- Сіздің пікіріңізше, Лу Бань шеберханасы Қазақстан мен Қытай арасындағы білім беру және мәдени алмасуда қандай рөл атқарады? Сіздердің ойыңызша, екі елдің жастары арасындағы байланыстарды одан әрі нығайту үшін не істеу керек?
Лу Бань шеберханасы Д. Серікбаев атындағы Шығыс Қазақстан техникалық университетінде Қазақстан мен Қытай арасындағы білім беру және мәдени алмасуда маңызды рөл атқарады. Оның ықпалының негізгі аспектілері мыналар:
Білім беру алмасуы: Шеберхана қазақстандық жастарға Қытайда белсенді қолданылатын заманауи технологияларды үйретуге ықпал етеді. Бұл студенттерге өзекті инженерлік және ақпараттық технологиялар шешімдерін зерттеп, оларды Қазақстан өнеркәсібін дамытуда қолдануға мүмкіндік береді.
Ынтымақтастық үшін платформа құру: Шеберхана қазақстандық және қытайлық университеттер мен кәсіпорындар арасындағы көпірге айналып, бірлескен ғылыми және өндірістік жобалар үшін жаңа мүмкіндіктер ашады.
Екі елдің жастары арасындағы байланыстарды одан әрі нығайту үшін келесі шараларды ұсынуға болады:
- Қазақстандық студенттерге Қытай кәсіпорындарында, ал қытайлық студенттерге Қазақстанда тәжірибеден өтуге мүмкіндік беретін икемді және қолжетімді тағылымама бағдарламаларын құру.
- Екі елдің студенттері мен оқытушыларын қамтитын бастамаларды дамыту, олар қазіргі заманғы мәселелерді, мысалы, жасыл энергетика, ақылды қалалар және IT-инновацияларды шешу үшін жұмыс істей алады.
- Қазақстан мен Қытайдан жас инноваторларға бірлескен жобалар жасап, инвестициялар тартуға көмектесетін акселерациялық бағдарламаларды ашу.
Лу Бань шеберханасы тек білім беру саласында ғана емес, дипломатиялық деңгейде де әлеуетке ие, Қазақстан мен Қытай арасындағы достық қарым-қатынастарды нығайтуда маңызды рөл атқарады.
Сұхбатыңызға рақмет!