Инклюзия: Шығыс Қазақстан облысында ерекше балаларға қандай қолдау көрсетілуде
Қазақстанда қазіргі уақытта 160 мыңнан астам ерекше білім беру қажеттіліктері бар бала тұрады, олар инклюзивті білім беру жүйесіне мұқтаж. Тек Өскемен қаласында 2 010 ерекше бала білім алуда. Бұл сандар қоғамды инклюзия мәселелері бойынша ағарту қажеттілігін және педагог-ассистент мұғалімдердің кәсіби моделін кеңейтудің маңыздылығын көрсетеді. Педагог-ассистенттер тек оқу процесін ұйымдастырып қана қоймай, балалардың әлеуметтік бейімделуіне де көмектеседі, деп хабарлайды Altainews.kz тілшісі.
ШҚ С. Аманжолов атындағы университеттің педагог-ассистенттерге арналған біліктілікті арттыру курстарының авторлары Рауан Байчинов пен Алима Алипова осындай мақсаттар қойды. Олар осы курсты жақында таныстырды, қыркүйек айынан бері 53 жалпы білім беру мектебінің мұғалімін оқытты. Курс бағдарламасы ай сайын 5 модульден тұратын дәрістер, практикалық сабақтар, өзіндік жұмыстар мен курстық жобаны қорғауды қамтиды. Тақырыпты тереңірек түсіну үшін талқылаулар, рефлексиялар, құжаттамамен жұмыс және шағын топтарда оқу ұйымдастырылады.
Авторлардың айтуынша, оқу курсын аяқтағаннан кейін «мұғалімдер 2.0» оқушының мүмкіндіктерін кешенді бағалау әдістерін меңгеріп, жеке дамытушы бағдарламаларды құрастыру технологияларын білетін болады. Олар халықаралық және отандық нормативтік базаның негізгі ережелерін меңгеріп, психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу құжаттамасын түсінетін болады.
Курстар Шығыс Қазақстан С.Аманжолов атындағы университетінде өткізіледі. Университет инклюзивті білім беру саласында эволюциялық көзқарас ұстанатын бірегей алаң ретінде өзін танытты. Мұнда арнайы жиһаздар әзірленеді, ақылды технологиялар енгізіледі және ерекше балалармен жұмыс істеудің авторлық әдістемелері қолданылады.
Курсқа қатысқан алғашқы тыңдаушылардың бірі – мектепке дейінгі даярлық сыныбының тәрбиешісі Роза Мухашова өзінің 28 жылдық еңбек өтілі бар екенін айта келе, жаңа мамандыққа қажеттілікті алғаш рет сезінгенін еске алады.
Роза Мухашова педагог-ассистент курсына алғаш рет қатысып, белгілі бір қобалжу сезінгенін айтады. Бірақ университеттегі және топтағы достық атмосфера оқу процесіне деген қызығушылығын арттырған.