KZ
Өскемен
-7°
облачно с прояснениями жел 7 м/с, ОШ
516.93 542.52 4.98

Инклюзия: Шығыс Қазақстан облысында ерекше балаларға қандай қолдау көрсетілуде

10.12.2024, 09:45 49 Гульжан Мусина

Қазақстанда қазіргі уақытта 160 мыңнан астам ерекше білім беру қажеттіліктері бар бала тұрады, олар инклюзивті білім беру жүйесіне мұқтаж. Тек Өскемен қаласында 2 010 ерекше бала білім алуда. Бұл сандар қоғамды инклюзия мәселелері бойынша ағарту қажеттілігін және педагог-ассистент мұғалімдердің кәсіби моделін кеңейтудің маңыздылығын көрсетеді. Педагог-ассистенттер тек оқу процесін ұйымдастырып қана қоймай, балалардың әлеуметтік бейімделуіне де көмектеседі, деп хабарлайды Altainews.kz тілшісі.

ШҚ С. Аманжолов атындағы университеттің педагог-ассистенттерге арналған біліктілікті арттыру курстарының авторлары Рауан Байчинов пен Алима Алипова осындай мақсаттар қойды. Олар осы курсты жақында таныстырды, қыркүйек айынан бері 53 жалпы білім беру мектебінің мұғалімін оқытты. Курс бағдарламасы ай сайын 5 модульден тұратын дәрістер, практикалық сабақтар, өзіндік жұмыстар мен курстық жобаны қорғауды қамтиды. Тақырыпты тереңірек түсіну үшін талқылаулар, рефлексиялар, құжаттамамен жұмыс және шағын топтарда оқу ұйымдастырылады.

Авторлардың айтуынша, оқу курсын аяқтағаннан кейін «мұғалімдер 2.0» оқушының мүмкіндіктерін кешенді бағалау әдістерін меңгеріп, жеке дамытушы бағдарламаларды құрастыру технологияларын білетін болады. Олар халықаралық және отандық нормативтік базаның негізгі ережелерін меңгеріп, психологиялық-педагогикалық сүйемелдеу құжаттамасын түсінетін болады.

– Бүгінгі таңда ерекше білім беру қажеттілігі бар балалар туралы жарияланған алаңдатарлық статистика көпшілікке таныс. Сондықтан мектептерде педагог-ассистент мамандығы белсенді енгізілуде. Бұл әлемдік тәжірибе. Біз жаңа мұғалімдерді оқыта отырып, Қазақстан білім беру жүйесін трансформациялау мақсатын көздейміз, – дейді «Dana bala» инклюзивті білім беру орталығының жетекшісі Алима Алипова.

Курстар Шығыс Қазақстан С.Аманжолов атындағы университетінде өткізіледі. Университет инклюзивті білім беру саласында эволюциялық көзқарас ұстанатын бірегей алаң ретінде өзін танытты. Мұнда арнайы жиһаздар әзірленеді, ақылды технологиялар енгізіледі және ерекше балалармен жұмыс істеудің авторлық әдістемелері қолданылады.

– Қыркүйек айынан бастап екі топ оқытылды. Қазір үшінші топты қабылдау жүріп жатыр. Бізге қатысушылар санының артуы қуантады. Бұл қоғамның білім беру жүйесіндегі жағдайды түсінуі мен жауапкершілік деңгейінің өскенін көрсетеді. Айта кетейік, педагог-ассистент болу үшін тек педагогикалық білім қажет, – дейді Шығыс Қазақстан облысының С.Аманжолов атындағы университетінің психология және коррекциялық педагогика кафедрасының аға оқытушысы Рауан Байчинов.

Курсқа қатысқан алғашқы тыңдаушылардың бірі – мектепке дейінгі даярлық сыныбының тәрбиешісі Роза Мухашова өзінің 28 жылдық еңбек өтілі бар екенін айта келе, жаңа мамандыққа қажеттілікті алғаш рет сезінгенін еске алады.

– Мен білім саласында көп жұмыс істедім. Сотен балалармен жұмыс істедім, көп тәжірибе жинадым. Бірақ жаңа білім алу ешқашан кеш емес. Жақында менің сыныбыма сөйлеуінде кідірісі бар бала келді. Сол кезде мен ерекше жағдайларды ескеруім керек екенін түсіндім. Мен міндетті түрде өзімді өзгертіп, кәсіби деңгейде жоғары болуым қажет, – дейді Роза Мухашова.

Роза Мухашова педагог-ассистент курсына алғаш рет қатысып, белгілі бір қобалжу сезінгенін айтады. Бірақ университеттегі және топтағы достық атмосфера оқу процесіне деген қызығушылығын арттырған.

– Сабақтар интерактивті өтті. Біздің әрқайсымыз белсенді түрде талқылауға тартылды, қажетті материалдар берілді. Қазір мен үйренген әдістемелерді өз оқушыммен қолдана бастадым. Әлі көп уақыт өтпеді, бірақ мен оның ашық бола бастағанын байқаймын. Ол әлі сөйлемейді, бірақ мені жақсы түсінеді, яғни тыңдайды. Бізде байланыс орнады. Уақыт өте келе менің ерекше оқушым сөйлейтін болады деп сенемін, – деп қорытындылады Роза Мухашова.


Біздің Instagram парақшамызға жазылыңыз

Жаңалықтарды ең бірінші болып оқыңыз

жазылу