Этикалық нормаларды сақтау мемлекеттік қызметшінің оң имиджін қалыптастырады
фото: fairysoft.ru
Мемлекеттік қызметшінің бейнесі қоғамның санасында әдептілікпен, ашықтықпен, адалдықпен байланысып, билік органдарының шешімдер қабылдауы мен орындауының тиімді тетігімен бірлестіктер туғызуы тиіс. Мемлекеттік қызметшінің моральдық "бейнесі" қоғамның талаптарын көрсетуі және өзіне адалдық, кәсібилік, адамгершілік сияқты қасиеттерді қамтуы тиіс, бұл Қазақстан Республикасы мемлекеттік қызметшілерінің Әдеп кодексіне сәйкес мемлекеттік қызметшінің негізгі қасиеттері.
Әдеп кодексі Мемлекеттік қызметшілердің өз лауазымдық міндеттерін орындау тиімділігін арттыруға арналған. Әдеп кодексі Мемлекеттік қызмет саласында тиісті адамгершілікті қалыптастыруға, оған қоғамда құрметпен қарауға, сондай-ақ өзін-өзі бақылаудың өзіндік құралы болып табылады.
Мемлекеттік қызметшінің имиджі - бұл жұмыстың нәтижелілігі мен тиімділігі, кәсібилік пен адалдық, лауазымдық мінез-құлық, мәдени деңгей, коммуникативтік қасиеттер және т.б., параметрлерден құралатын бағалау тәсілі болып табылатын жеке имидж, сондай-ақ халық пен азаматтық қоғам институттары тарапынан шенеуніктің қызметін субъективті бағалау.
Алайда, мемлекеттік қызметшінің бейнесі оның жеке қасиеттеріне, еңбек қызметінің нәтижелеріне ғана емес, сонымен бірге ол жұмыс істейтін ұйымға және басқа да мемлекеттік қызметшілерге, олармен бірлесе отырып, алға қойылған мақсаттар мен міндеттерге қол жеткізетініне байланысты екенін атап өткен жөн. Көбінесе жоғары білікті, құзыретті және жеке қасиеттерінің жақсы жиынтығына ие мемлекеттік қызметшілерді өздері жұмыс істейтін мемлекеттік органға өтініштердің нәтижелеріне азаматтардың қанағаттанбағаны үшін қоғам айыптайды. Бұл, мысалы, егер айыпталған шенеунік – ұйымның (департаменттің, басқарманың) басшысы және оның қарамағындағылар кәсібилік пен құзыреттіліктің болмауына байланысты өз жұмысын дұрыс орындамаса, орын алуы мүмкін. Мемлекеттік қызметшілердің құзыреттілігі -бұл кәсіптік білімнің, дағдылардың болуы, озық тәжірибені зерделеу, игеру және қолдану, міндеттерді сапалы орындау, шешім қабылдаудың көрсеткіші. Қоғам Үкіметте, мемлекеттік органдар жүйесінде мемлекет пен халықтың мүдделерін қорғайтын жоғары білімді, ақылды, сауатты мамандарды көргенде, мемлекеттік қызметшілердің оң имиджі артады, мемлекеттік қызметтің бүкіл жүйесі одан әрі дамып, нығаяды.
Кәсібилік пен құзыреттілік мемлекеттік қызметшілердің маңызды қасиеттері болып табылады. Мемлекеттік қызметші қойылған міндеттер мен туындаған мәселелерді шешуде өзінің кәсіби қасиеттерін неғұрлым табысты қолдана алса, имидж соғұрлым жоғары болады. Алайда, кәсіпқойлықпен қатар, мемлекеттік қызметшілердің жағымды имиджін арттыру үшін мәдени, этикалық нормаларды білу және сақтау сияқты қасиеттердің де маңызды екенін атап өткен жөн. Егер азаматтармен қарым-қатынаста өзін сыпайы ұстаса, азаматтың өтінішіне сауатты жауап берсе, туындаған мәселелерді шешу үшін құрмет пен қызығушылық танытса, мемлекеттік қызметшіге және ол жұмыс істейтін ұйымға қоғам тарапынан құрмет көрсетіледі.
Осылайша, мемлекеттік қызметшілердің оң имиджін қалыптастыру - бұл кәсіби құзыреттіліктің жоғары деңгейін, биліктің әртүрлі деңгейлерімен қарым-қатынас жасай білуді, сондай-ақ жұртшылықпен ортақ тіл табуды қамтитын күрделі процесс деп қорытынды жасауға болады. Бұл дағдыларды игеру мемлекеттік қызметшіге өз міндеттерін жауапкершілікпен және абыроймен орындауға мүмкіндік береді, бұл оның имиджін жақсартуға және нығайтуға көмектеседі.
Мира Беккужина
Шығыс Қазақстан облысы
әкімі аппаратының Әдеп жөніндегі уәкілі